Az újabb fejlesztésű (általában a 2000-es évek elejétől forgalomba került, prémium márkák esetében még korábbi) autókban sok elektronikus egység van (BSI, motorvezérlő egység, ABS, ESR, ESP, klímavezérlő egység, audio és kényelmi rendszerek vezérlőegységei stb...) amik CAN/ LIN hálózatba szervezve működnek.


Ezek védelme, valamint a kifejezetten a gépkocsi lámpák áramellátására méretezett vékony keresztmetszetű vezetékek túlterhelésének és ezáltal túlmelegedésének megakadályozása miatt csak az erre a célra készített elektronikus egységekkel csatlakoztathatók szakszerűen utánfutók ill. lakókocsik az autó elektromos hálózatához.


Az üzemeltetés során esetlegesen bekövetkező :

  • túlterhelés pl. szabálytalanul egy vezetékre kötött bal és jobb helyzetjelzőjű utánfutó csatlakoztatása
  • zárlat pl. tolatáskor vagy belecsúszásból eredő utánfutó hátsólámpa törés okozta meghibásodástól


védeni kell az autót

 

Ezért a régebben alkalmazott módszer, az autó lámpahálózatára közvetlenül csatlakoztatott utánfutó bekötés már nem alkalmazható.