Az újabb fejlesztésű (általában a 2000-es évek elejétől forgalomba került, prémium márkák esetében még korábbi) autókban sok elektronikus egység van (BSI, motorvezérlő egység, ABS, ESR, ESP, komfort elektronikák, audio és kényelmi rendszerek vezérlőegységei stb...) amik CAN / LIN hálózatba szervezve működnek.



Ezek megfelelő működtetése és védelme, a vontatmány irányjelző visszajelző funkció biztosítása  valamint a kifejezetten a gépkocsi lámpák áramellátására méretezett vékony keresztmetszetű vezetékek túlterhelésének - és ezáltal túlmelegedésének megakadályozása miatt - csak az erre a célra készített elektronikus egységekkel csatlakoztathatók szakszerűen utánfutók, lakókocsik vagy kerékpárszállítók az autó elektromos hálózatához.

A legújabb, LED-es hátsólámpájú járművek lámpavezérlő egységeinek áramkorlátozó funkciója meggátolja többlet fogyasztók működtetését. Ilyenkor az autó lámpaműködtetését is letilthatja.



Az üzemeltetés során esetlegesen bekövetkező

  • túlterhelés pl. szabálytalanul egy vezetékre kötött bal és jobb oldali helyzetjelzőjű utánfutó csatlakoztatása vagy a 21/5W-os izzó fordított behelyezése ill. az előírtnál nagyobb teljesítményű izzók használata

     

  • zárlat pl. szakszerűtlen szerelés, esetleg tolatáskor vagy a követő jármű belecsúszásából eredő utánfutó hátsólámpa törés

     

okozta meghibásodástól is védeni kell ezeket az autókat.

 

Az irányjelző visszajelző ( utánfutó visszajelző ) feladat teljeskörű, - izzós és LED-lámpás vontatmányokat egyaránt kezelő - megvalósítása elektronikus vezérlőegységgel oldható meg , ugyanis :


- a hagyományos visszajelzők nem jelzik vissza a LED lámpás utánfutók irányjelzőjének működését !


- az autó irányjelző áramkörébe épített ún. kétáramkörös ( dupla áramkörös ) visszajelzők az autók többségének saját irányjelző visszajelző működését is megzavarja, mivel az vontatáskor a jármű első irányjelzőjének meghibásodását nem érzékeli (pl. Citroen Berlingo 1996-2008, Peugeot 206, Partner stb.) így alkalmazásuk balesetveszélyes.


 

Ezért a régebben alkalmazott módszer, az autó lámpahálózatára közvetlenül csatlakoztatott utánfutó bekötés már nem alkalmazható !